אז איפה את רוצה שאני אדקור אותך?

הוא סגר את הדלת. הושיב אותי על הכיסא והסתכל לי בלבן של העניים. “אז איפה את רוצה שאני אדקור אותך?” חיוך נפרש על פניו – מפה לאוזן, מביט בי, מחכה לתשובה. הלב דפק, הפחד גבר. “את רוצה שננסה קודם לדקור אותך ביד, שתוכלי לראות איך אני דוקר אותך ושתרגישי איך זה?” שאל בעיניים נוצצות ותפס לי את המרפק. “אני לא יכולה להסתכל!” כמעט נשנקתי.

הפנתי לו עורף ועצמתי את עיניי. הרגשתי את אחיזתו וכיצד עם היד השניה הוא מחפש את בסיס השריר שחבוי במפרק המרפק. חיכיתי לרגע הדקירה. פחדתי שאקפוץ ואגרום לעצמי נזק. זה חשוב לא לזוז. או לפחות כך נדמה לי. “נו את מרגישה?” פתחתי עיניים והסתכלתי על המחט הדקיקה הנעוצה לי במרפק. הוא שיחק איתה קצת עד שהשריר הפסיק לקפוץ. בתוך שניה הרגשתי איך היד משתחררת לי. אפילו לא ידעתי כמה היא תפוסה.

שם, איפה ששריר המרפק, קצת שמאלה לכיוון בסיס המפרק

שם, איפה ששריר המרפק, קצת שמאלה לכיוון בסיס המפרק

כבר שנים שאני רוצה לנסות דיקור. שמעתי על זה כל כך הרבה דברים טובים, אבל פחדתי. ואל תשאלו אותי איך היה לי אומץ להתקעקע, זה שונה. הקעקוע הוא על שכבות שומניות ועליונות של העור, ואילו דיקור חודר לפעמים עד 7.5 ס”מ! תודו שמבחינה פסיכולוגית זה יותר מלחיץ מקעקוע. ומה לעשות אני עובדת עם הראש. אבל כששמעתי שידידי הפיזיוטרפיסט שעשה עלי ניסויים כשעוד היה סטודנט באוניברסיטת חיפה, החל ללמוד דיקור, ידעתי שזה הבנאדם שאני מוכנה שידקור אותי. לגיא יש מגע קסם ויכולת מופלאה להוציא מהגב שלי כל קנק אפשרי.

הדיקור לוקח מספר דקות. גם אחרי שעה של מסג’ אי אפשר להגיע לתוצאה שמגיעה אחרי שמנקבים אותך ומשחררים לך את הלחץ. השריר פתאום נרגע, כאילו בלון שיצא לו האוויר. זה משחרר את כלי הדם מהלחץ שנוצר עקב השריר המכווץ, ובתוך שניות מרגישים בהבדל. לא האמנתי שאחרי 5 דקות ו-6 מחטים הצד הימני של הצוואר והשיכמה שלי פשוט התרכך. גיא הסביר לי שזה לא רק השיחרור – הגוף מקבל “הודעה” שיש פצע ושולח את כל התרופות הטבעיות הטובות שהוא יודע לייצר. למעשה, הפצע מאוד קטן אבל הגוף מזרים משאבים רבים לתיקון ובכך בעצם הטיפול ממשיך לעבוד עוד שלושה ימים אחרי שהמחטים כבר מזמן נזרקו לפח הפסולת הביולוגית.

כך נראה שריר שעובר שיחרור בדיקור: כשהמטפל מוצא את הנקודה שמקפיצה את השריר, הוא דוקר אותו בקטנות עד שהוא מפסיק לקפוץ. זה אומר שהחסימה/הכיווץ השתחרר. לא יאומן.

 

 

 

סודות קטנים לחיים בריאים (או) איך לסיים את יום העבודה בלי לגמור את הגב
 
 
כאבי גב וצוואר הם הסיבה המשמעותית ביותר לימי מחלה שניתן לצמצם ואפילו למנוע!
סביבת העבודה שלנו משפיעה על כל חלק מבריאותינו, החל מנשימה בחדר ממוזג, יציבה לקויה בגלל ישיבה ממושכת ועד לכאבי ראש כתוצאה מתאורה לקויה.
אז יש לי חדשות טובות וחדשות רעות.
החדשות הטובות קודם: אפשר וצריך לארגן את הסביבה שבה אנו נמצאים שעות רבות בכל יום, כך שכשנגיע הביתה, ישארו לנו כוחות למשפחה וחברים.
ולחדשות הרעות: זה לא יקרה מעצמו. צריך לקחת יוזמה ועם קצת מאמץ נגיע לתחילת יום העבודה בלי לחשוב על סופו.
 

  1. וודאו כי אתם יושבים בכיסא מותאם לכם מבחינת גובה מול עמדת העבודה – דרך קלה לדעת היא לוודא שיש 90 מעלות במפרק הקרסול הברך והירך, מה שנקרא ישיבת 90 90 90.
  2. הכיסא מיועד לישיבה זקופה ולא להתמרחות- השתדלו שלא לשקוע ולהחליק בכסא, אלא לשבת צמוד למשענת הגב, תוך הקפדה על הקשת המותנית (גב תחתון).
  3. הימנעו מהשענות על האמות כנגד השולחן בזמן הקלדה ושימוש בעכבר – זוהי דרך מצוינת להזמין לעצמכם את תסמונת התעלה הקרפלית המלווה בכאבים ונימולים בשורש כף היד.
  4. וודאו שאין מתח בחגורת הכתפיים והן רפויות (לרוב תוך כדי עבודה נמצא עצמנו בתנוחת “לא רוצה” ).
  5. הימנעו מתפיסת שפורפרת הטלפון בעזרת הכתף הזוית הזו לא בריאה לאף אחד – לא לצד שאתם מותחים ולא לצד שאתם מועכים.
  6. מקמו את מסך המחשב כך שלא תשתקף בו מנורה או חלון, וקיבעו את גובהו של המסך בגובה העיניים ומעט מתחת לקו זה. (אגב, בראיה תקציבית- זה לא אומר שצריך שולחן חדש, אפשר להנמיך את הכיסא ובמקרי חירום- להשתמש בספר טלפונים בתור הגבהה, אני מאמין שדפי זהב יסלחו לכולנו).
  7. הימנעו משהיה ממושכת במנח מסוים: עובדים מול מחשב? קיבעו לעצמכם הפסקות יזומות אחת לשעה, שעה וחצי ובצעו מתיחה או שתיים.
  8. מעלית OUT מדרגות IN.
  9. חשבו על דרכים קטנות בהם ניתן להיות יותר פעילים. החדשות הטובות הן, שהגוף זוכר גם כל הליכה שעשיתם במקום לנסוע עם הרכב 200 מ’ וכל מדרגה שעליתם במקום לקחת מעלית.
  10. בונוס נוסף הוא שאנחנו חושבים יותר טוב כשאנחנו בתנועה, פוגשים יותר אנשים ובכלל פותחים הרבה יותר הזדמנויות – עסקיות ואישיות.
     

כלל הזהב
הגוף שלנו בנוי לאיזון – הימנעו מביצוע מטלה מסוימת לאורך זמן , עיברו מישיבה לעמידה ולהיפך.


הכותב הינו פיזיותרפיסט, אחראי תחום שיקום יום במרכז הרפואי “בני ציון” חיפה
גיא טוביאס פיזיוטרפיסט  052.6703047 מדוא”ל

dry_needling2

Facebook Comments

עלינו הגר