מי אמר שעושים פה רק חוקים רעים?

יש ימים נדירים כאלה, שאפשר לקרוא קצת חדשות משמחות: ועדת השרים לחקיקה בכנסת אישרה היום הצעת חוק שתאסור ייבוא מוצרי קוסמטיקה וחומרי ניקוי שנוסו על בעלי חיים, ושאינם מיועדים למטרות שימוש בריאותיות. זה אמנם לא יחסל את הניסויים בבעלי חיים, אבל בהחלט יעביר מסר ברור לכל אותן חברות שבמוצריהן מזמן הפסקתי להשתמש.

466986-5

אולי אנחנו כן בדרך להיות מדינה נאורה? עד שזה מגיע לעינייני הדת, יש סיכוי. אין אומרים בצבא: “בכניסה לבסיס השכל נשאר בש.ג”. אותו הדבר קורה כאשר מדובר בחרדים – איפה שמתחילה הדת, שם נגמר השכל. עובדה זו באה לידי ביטוי לדוגמא במאבקם של החרדים בחקיקה נגד יבוא פרוות. הם ביקשו לאסור רק יבוא פרוות חתולים וכלבים (אלוהים ישמור בכלל לא ידעתי על קיום תעשיה כזאת, חשבתי ש-101 דלמטים זה אגדה של דיסני…) ולא את כל סוגי הפרוות בגלל הכובעים המטופשים שלהם.

הלבוש מקדש את האמצעים, והשטריימל המסורתי שלהם חשוב יותר מחיי חיות פרוותיות. כאילו לא מספיק להם שאנחנו סובלים את צחנת הקיץ שלהם, שנודפת מתוך החליפות המסורתיות מהמאה הקודמת באירופה, אנחנו צריכים לתת להם להחליט אם לקפח או לא חיים? ועוד בשביל מה? בשביל פאקינג אופנה מכוערת שלא מתאימה אפילו לאקלים הישראלי? הלו, פה זה ישראל, לא סיביר. לא הגיע הזמן לעצב לצבא הפינגווינים מדים חדשים?

אם במסורת עסקינן, למה שלא יחזרו ללבוש המסורתי האמיתי של האדמה הזאת, שהובטחה לאבותינו? אם כל כך יחסר להם אפקט החממה וההתבשלות, הם יכולים ללבוש את זה גם בשחור. אחרי הכל, המסורת האמיתית היא לא 2000 שנות גלות אלא מה שהיה פה לפני…

Adult Saint Joseph Costume

Facebook Comments

עלינו הגר