ליירט את המפלצת הביומטרית

16/7/09 , “מבט”, ערוץ 1


כנסת ישראל נמצאת בשלבים האחרונים של חקיקת חוק מאגר הנתונים הביומטרי, נותרו פחות משבועיים להצבעה שנייה ושלישית.

חוק זה מגדיר הקמה של מאגר מידע שיכלול נתונים ביומטריים המאפשרים זיהוי חד ערכי של כל אזרחי מדינת ישראל.

אף מדינה מערבית אינה מחזיקה מאגר שאזרחיה מחוייבים להכלל בו.

מומחי אבטחת מידע מזהירים שדליפת מאגר שכזה לגורמים עויינים או בכלל עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למדינת ישראל ולבטחון תושביה. מבחינתם, השאלה היא אינה האם המידע ידלוף, אלא מתי.

השר מיכאל איתן השווה את הדליפה הפוטנציאלית לדליפה בצ’רנוביל.

יש להדגיש שעצם קיומו של מאגר כזה מהווה סכנה משמעותית לבטחון אזרחי המדינה.

בוועדת הכנסת פרסו פקידי המדינה את הסיבות שעומדות מאחורי רצונם להקים מאגר שכזה.

מומחי אבטחה טוענים שסיבות אלה אינן מצדיקות הקמת מאגר בסדר גודל כזה וניתן לפתור את כל הסוגיות שהועלו בדרכים אחרות.

סוף סוף התקשורת מקשיבה לנו ומוכנה להתעסק בנושא הזה שאליו מודעים פחות מ-10% מהאוכלוסיית מדינת ישראל. כל מי שאני מספרת לו על זה מופתע כאילו הרגע גילה שסנטה קלאוס לא קיים. זה עצוב, זה מביך וזה הכי הרבה ביזיוני. נחמן שי רמז לי בתשובתו הכנה שזה מאבק אבוד. אבא שלי שלח אותי לקרוא שוב את דון קישוט, ורוב סובביי שאינם במאבק חושב שאני על גבול השגעון. לעומתם יש את המפרגנים, ואין לכם מושג כמה חשובה מילה קטנה של פירגון עבור דוד והרוגטקה, ובכמה אנרגיה זה ממלא אותנו להמשיך להלחם בגוליית.

אם החוק הזה יעבור, יכול להיות שאני אעבור את הגבול. מה שבטוח זה, שלפני שאני אצלול לתוך פסיכוזה כזו או אחרת אני אנסה לברוח מגבולות ישראל, ולהתאזרח במדינת מקלט שתבין את מצוקתי. אולי בכלל נבקש מהאו”ם לערוך הצבעה, כל הפסיכים שיודעים את האמת, שיקצו לנו אי קטן והוא יהיה לנו למדינה. כך תוקם מדינת ניו-יזראל. וכן, אני אהיה ראש הממשלה. אני אהיה הבנגוריון של חופש וזכויות הפרט.

אבל עד שאני אשנה את סיגנון החיים שלי לעמידה על הראש לחצי שעה כל יום, ומעבר לאיזורים מדבריים, אני לא אנוח ואעשה כל שביכולתי, הדלה אך הצודקת, למנוע מהחוק הזה לעבור. אני משתדלת לא להיות בפול גז כל הזמן, כי זה גומר לי את הנשמה. אבל כל עוד אני מצליחה להחזיק את העיניים שלי פקוחות, אני פה להגיד שוב ושוב ושוב – אומרים לא לביומטרי.

התגובה של נחמן שי לא יוצאת לי מהראש, אבל אני לא נותנת לזה לעצור אותי מלחשוף את מה שנראה לי שעומד להיות אחד האסונות הנוראיים ביותר שמדינת ישראל תדע, יותר מכל מלחמה. זה יהיה הכי כואב כי זה גול עצמי, זו הדייסה שאנחנו בישלנו, חפרנו לעצמינו את הקבר ושלל קלישאות נוספות המתארות את יצר ההרס העצמי שלנו.

אני באופן אישי, וכל מי שלוקח חלק במאבק הזה, לא יכולים להרשות לעצמינו לשבת בחיבוק ידיים ולהתלונן שחרא לנו. אנחנו רוצים לדבר, להביא למודעות ואולי לשנות, כי אחנו מאמינים שזה בידיים שלנו לשלוט לעצמינו בחיים ובפרטיות, לא בידיי הממשלה. גם אם לא נצליח, נדע שמיצינו את הכל ולא נתנו לגל הזה לשטוף אותנו אל החוף להתייבש כמו צדפות על החול היבש.

אנחנו באמת לא חבורת תימהונים שחושבים שאנחנו חיים במטריקס, זו המציאות. היא מתחת לאף של כולם, אבל כולם יושבים מול הטלויזיה ולא שמים לב למה שקורה סביבם, כי אם יפספסו פרק של הריאלטי התורן,לא יהיה להם על מה לדבר עם החברים בעבודה ביום למחרת.


צילומים (סלולריים): ערן ורד

בלוגרים נוספים במאבק:

דורון אופק

רם און אגמון

עו”ד יהונתן קלינגר

שוקי גלילי

ערן ורד

אפי פוקס

לינקים

האגודה לזכויות האזרח

המקור – ויקי ביומטרי

תעבירו לכל מי שאתם מכירים, כי אם נדע לעשות רעש כמו הדוסים במאה שערים, אולי יתיחסו אלינו ברצינות. זו מדינה שמבינה רק בכוח. זה חבל אבל זו האמת לאמיתה חברים…

Facebook Comments

עלינו הגר