חמורו של משיח

הם שורפים את דגל המדינה, הם שורפים פחים, הם שמים זין על הדמוקרטיה ולא מכירים בקיומה של מדינת ישראל. הם כף המאזניים בהחלטות חשובות על סדר היום, הם חיים על חשבוננו ולא תורמים דבר. תכירו- החרדים. הסרטן בגוף המדינה.

לפני כ-60 כשרעיון הקמת מדינת ישראל כבר החל לקרום עור וגידים, הייתה לבן גוריון בעיה נוספת על כל בעיות אויבנו הסובבים אותנו. בעיה בתוכנו. פלג המתפלג לשלל פלגים. החרדים. הם לא רצו בהקמת מדינת ישראל (עד שלא יבוא המשיח) וקיללו את הציונות. הם סירבו לפיקוח של משרד החינוך על בתי הספר שלהם ובכלל לא רצו שום התערבות מדינית בחיי היומיום שלהם. אבל כסף הם רצו, כי תורתם אמונתם, ועבודה לא עליהם.
אז נולד הסטטוס-קוו המקולל. זה שאיפשר להם לא להתגייס, לא לתרום למדינה מאום, ללמד את בניהם במוסדות הלימוד שינאה ותיעוב ולקבל על זה כסף ממשלמי המיסים. כשהיה מדובר אז על אחוז קטן ודי זניח מכלל תושבי המדינה, עוד היה ניתן איכשהו לספוג את זה. האחוז הזה הלך, גדל ותפח. עם השנים נהיה לנטל בילתי נסבל על כתפיהם של החילונים- חמורו של משיח.
לא התפלאתי כשראיתי את המודעה הזאת:

behema.jpg

שכן כדי להקרא בהמה, אתה לא חייב להיות הומו או לסבית. מספיק לך להיות חילוני.
חילוני תועבה, מי אתה שתקבע חוקים? יש הלכה! דמוקרטיה? פחחח לא בבית סיפרינו.
אבל רגע, חרד יקר, למה לשנוא משהו שיצר ה’ במו ידיו?
“ואיש, אשר ישכב את-זכר משכבי אשה–תועבה עשו, שניהם; מות יומתו, דמיהם בם” (ויקרא, פרק כ’, פסוק י”ג). כך כתוב.
כתוב סתם!

אבל מה שעיצבן אותי הבוקר, היה אתר וואינט, שבמכוון או לאו, שם את התמונות הללו אחת ליד השניה. השוואה ויזואלית צורמת לעין.

mitzad.jpg

מעולם לא צעדתי במצעד הגאווה. חשבתי שהוא מיותר ולא הבנתי למה לצעוד על זה שפלוני אוהב להפליץ קוטג’ בעודו אוכל נוצות ואוחז במעקה.לא שאי פעם התנגדתי לקיומה של הקהילה. פשוט לא הבנתי את מי מעניין מה נעשה בחדרי המיטות שלהם. אבל היום המצעד הזה בכלל לא מתקשר לי רק לנטיות מיניות. מדובר בחופש וזכויות הפרט ועל כן מחר אני אצעד. למישהו יש קסדה להשאיל לי במקרה?

Facebook Comments

עלינו הגר