אני ואתה נקמבן איזה מופע

שלשום הלכתי לראות הופעה של אריק איינשטיין, רק בלי איינשטיין כמובן. אומנים רבים באו לתת ביצועים של השירים שלו. היה בעיקר יבש, למרות מזג האוויר החם והלח. חוץ משלומי שבן, שנתן נאמבר על הפסנתר כמו שרק הוא יודע ואפילו גרם לי לצמרמורות, והדג נחש שנתנו בראש עם הביצוע הכי טוב ומדליק ששמעתי אי פעם ל”קח לך אישה”. אבל אסף לבנון איתו הלכתי למופע, כתב על זה ביתר פירוט. אני אתמקד כהרגלי בקטנות.

משום מה כשהגענו לפארק בעודנו עומדים בתור, התחיל המופע. “אבל היחצנית של המופע אמרה שזה מתחיל בתשע” אמר אסף. אז אמרה. כבר באותו רגע הייתי צריכה להבין את הסימליות הזו שאופייה החאפרי והלא רציני ריחף מעל המופע כולו. אני חושבת שאם הייתי במקום איינשטיין, הייתי עולה על הטוסטוס ועוצרת את כל המופע הזה.

יש כל כך מעט אייקונים תרבותיים בחברה הישראלית, ולהם מגיע לקבל כבוד ראוי. מבחינתי המופע הזה היה רחוק מלהיות מכובד. החל מתקלות טכניות ומעברונים ארוכים ומייגעים בין אמן לאמן, וכלה בביצועים אנמיים ובנאומים משעממים וארוכים. עם כל הכבוד, ולחלק מהנואמים (שהם לא רון חולדאי והעורכת של ישראל היום) יש לי כבוד, זה ממש לא היה המקום. הרגשתי שאני בטקס סיום של כיתה י”ב, רק בלי החולצה – “שרדתי את מנור כברי”.

נחזור שניה לכניסה לפארק – בסיום התור נתבקשנו להתפצל: בנים לשמאל בנות לימין. הרגשתי מאוד לא סקסית כי הבנים מושמשו ובי אף אחד לא נגע. אבל זה בסדר, כי כשישבנו על הדשא נגעו בי מלא אנשים (בעיקר עם הרגליים, ובעיקר על האצבעות של הידיים) וחזרתי להרגיש מושכת.

המופע נפתח עם שלומי שבת (היחיד שקיבל זמן במה של 3 שירים! כשכל השאר נתנו ביצוע של שיר אחד בלבד) ונגמר כמעט בשלומי שבן. נורא משעשע, אבל בסוף בסוף, אחרי שבן הפסנתרן המחונן, היתה שרית חדד + זיקוקים. ממש כמו לעבור מקודש לחול. זיקוק עלוב אחד עלה, הבא הגיע אחרי 3 דקות. זהו, הרגשתי שהמיתון הגיע גם לזיקוקים. בסוף היו קצת זיקוקים נורמליים מה שהביא אותי למסקנה שהינה – עוד כשל טכני, ככה לקינוח הביזיון.

פייר? התאכזבתי. ומזל שלא שילמתי על הכרטיס למופע, אחרת הייתי מתעצבנת יותר. זו פעם אחרונה שאני הולכת למופעי מחווה. השנה הגעתי למסקנה שהמופעים האלה פשוט מאכזבים ואין בהם דבר פרט לקופה רושמת. תוכנית אומנותית? עיבודים מוזיקליים חדשים? השקעה סימלית בלדאוג שדברים יעבדו? פחחח הצחקתם אותם. לא היו אגדות מעולם היה רק חלום – ולכסף תאמרו שלום.

Facebook Comments

עלינו הגר