מנוולים וחיות אחרות

פורסם ב-5.8.08
24 דקות

אמריקאי שהכריח את בתו לרצוח את החתול המשפחתי יישב שנה וחצי בכלא. הגיע הזמן שגם בארץ ייתנו עונשי מאסר בפועל למתעללים בבעלי חיים

פעם בכמה זמן אני נזכרת למה הלב שלי יכול להיקרע ממראהו של חתול כחוש או פצוע יותר מאשר מראהו שח הומלס המברך את העוברים ושבים ומכסה את בושתו הגדולה בגבס ובכיפה. כי בעצם, לשם כך היא נמצאת שם. אין יראת אלוהים, אין נפש בגוף להכיל דבר. הריק הזה שממלא עוד ועוד אנשים מוחק מהם כל צלם אנוש.

הריק לא רק משתלט על אנשים עד כדי חיים על המדרכה. הוא גם משליט שחיתויות, רוע, חמדנות, תאוות בצע, גזענות, ועוד מיני מחלות שמכרסמות בנפש ומשאירות גוף נבוב, ושכל של זבוב שצמא לעאלק־ריאליטי באינפוזיה לווריד. ככל שהקדמה והטכנולוגיה מתפתחות, ככה אנשים נהיים יותר חלולים, יותר סתומים. קראתי לפני כמה ימים על איזה פסיכי מאינדיאנה שהכריח את בתו בת ה־7 לדקור את החתול שלהם. בנו בן ה־11 ניסה לחלץ את החתול האומלל, אבל האב תפס וחנק אותו למוות לעיני ילדיו.

אני לא יודעת מה יותר גרוע — זה שהמנוול הזה רצח חתול סתם, או הטראומה לכל החיים שהעניק לילדיו במתנה מלבו השחור. הפושע הזה סיפר לחוקרים שרצה ללמד את הבת שלו איך להרוג. רבאק, מי רוצה ללמד ילדה בת שבע ליטול חיים?!

האב האמריקאי קיבל שנה וחצי בפנים. וזה אולי הדבר ה”טוב” היחיד בסיפור הזה (כי תמיד חייבים להסתכל על חצי הכוס המלאה, ולהיזכר שעדיין, אולי, יש כאן כמה אנשים, ולא רק חיות מטופשות ומרושעות): סוף סוף שולחים לכלא חלאת אדם שמתעלל ורוצח חיות, סתם בשביל ההנאה או השד יודע מה.

הגיע הזמן לתת עונשי מאסר בפועל למתעללים בבעלי חיים גם כאן בארץ. רצח בעלי חיים לשם ההנאה (וגם ציד בעניין) לא מתקבל על הדעת. הרג חיות לשם אכילתן אני עוד יכולה להבין, זה חלק מגלגל החיים. מעבר לזה, החוק חייב להגן על החיות. אנחנו פשוט מכלים את כדור הארץ ואת יושביו שאינם נמנים על בני הגזע העליון — האדם.

Facebook Comments

עלינו הגר