פה גדול

פורסם ב-29.7.08
24 דקות

דיבורים עלולים לסבך אותך כשאת לא יודעת לסתום את הפה. אבל לשתוק כמו דג בתרבות האינסטנט זה דבר מסוכן, במיוחד כשיש כרישים בסביבה

אני מודה שיש לי בעיה אוראלית קשה. הפה שלי חייב להיות עסוק כל רגע – אם על ידי עישון, או לעיסת מסטיק, אם בסוכריות גומי או בדיבורים. אני אמנם לא דברנית גדולה, למרות שאם אני כבר פותחת את הפה אני לא סותמת אותו. בסוף, איכשהו אני תמיד מסתבכת. אבל אם רון קופמן ונתן זהבי עשו מזה קריירה, אז יש לי עתיד.

אומרים שמים שקטים חודרים עמוק. אבל זה בדרך כלל תהליך ארוך ומייגע, וכשמדובר בתרבות האינסטנט, אין מנוס מלפתוח את הפה כדי להזיז דברים. תאמינו או לא, כשצועקים שומעים יותר טוב. ואם צורחים ממש חזק אפשר אפילו לשבור זכוכיות. זו דרך מהירה לפתוח חלון, אם כי קצת מסוכנת. לא פעם קרה שמישהו אחר נשרט מהשברים שהשארתי מאחוריי, בלי שבכלל התכוונתי.

האמת, זה מאוד פוגע ומעצבן כשאנשים לא מבינים את חוש ההומור שלי או את המוח היצירתי שלי, ובוחרים להיעלב ממני ולהתנהג כמו פולנייה שזה עתה התבשרה שבנה היחיד מתחתן, ובמקום לשמוח בשבילו היא פורצת בבכי. הכי מרגיז זה כשנעלבים ממני כשאני בסך הכול מנסה לתת ביקורת בונה או כשאני צוחקת על עצמי. אני הבדיחה! לא אתם!

יש מקרים בהם אני שוכחת שיש לי קהל, גם אם אני אומרת שטויות בפורום של שלושה אנשים. מספיק שאיזה נחש גומי קנאי ודביק יעבור בסביבה, הוא ידאג להפיץ למי שצריך את בלבולי השכל שלי. אני מניחה שהבנתם מה אני נוהגת לעשות עם נחשים גומי – אני מאוד אוהבת ללעוס אותם.

נחשי הגומי הם זן נחות של לחשנים קשקשנים. הם עושים הרבה רוח אבל כשמגיע רגע האמת הם זוחלים מתחת לסלע הצדקנות והלקקנות. אני לעומת זאת לא חובבת רקטומים ואף פעם לא מהססת לקפוץ למים, דבר שעולה לי לפעמים בביס מאיזה קרוקודיל.

הרבה פעמים אני שואלת את עצמי האם הצלקות שנשארות עליי בגלל העמידה על העקרונות שלי שוות את זה. בסוף אני מגיעה למסקנה שלמרות שלפעמים זה כואב ומכוער, מה שחשוב הוא שאני שלמה עם עצמי. ביני לביני אין שופט אחר מאשר המצפון שלי. אך אי שם במעמקי מצולות התת מודע שוחה לו דגיג קטן ושתקן, חופשי ומאושר.

אין לי ספק שהעולם הוא לא שחור ולבן ושיש דברים שהשתיקה יפה להם. נולדתי במזל דגים – שהם בדרך כלל אנשים שקטים ומופנמים, אבל יצאתי כריש. אח שלי תמיד אומר שיש שני סוגים של דגים: אחד במים ואחד בצלחת. למה יש אחד בצלחת? כי הוא פתח את הפה.

Facebook Comments

עלינו הגר