דמעות תנין

פורסם ב-22.7.08
24 דקות

אנשים שלא מפסיקים לקטר על כך שמקפחים אותם מביאים לי את הג׳ננה — במיוחד כשהם מתנהגים בדיוק כמו שהם לא רוצים שיתייחסו אליהם. אבי ביטר, לדוגמה

אנשים שלא מפסיקים לקטר על כך שהם מקופחים מביאים לי את הג׳ננה. במיוחד כשהם מנתבים את כל האנרגיה שלהם להתבכיינויות במקום לטיפול בבעיה. הם מעצבנים אותי עוד יותר כאשר הם מתנהגים בדיוק כמו שהם לא רוצים שיתייחסו אליהם – בזלזול ובביטול.

כזה הוא אבי ביטר, בכיין. צפיתי בשלושה פרקים מתוכניתו “חי בסרט” המשודרת בערוץ ביפ, ואכן יש אמת בגו. אני לא מצליחה להבין מדוע הוא מנסה בכוח להתחבב על חברה שהוא שונא ולא מעריך. הקו המנחה בתוכנית שלו הוא “להיכנס לאקדמיה של הסרטים” ולמצוא חן בעיניי ה”כוזרים”.

מה זה “כוזרים” אתם שואלים? ובכן, זו מילת גנאי שהדביק ביטר לאשכנזים. הוא שמח להפגין ידע (חלקי) ולהסביר למי ששואל מה זה “כוזרים”: לפני כמה מאות שנים הם היו עם שלא התקבל לאף דת, לבסוף קיבלו אותם היהודים והם התגיירו. מאז, טוען ביטר, הם עשו רק צרות ליהודים. את שיעור ההיסטוריה שלו הוא מקנח בכך שהכוזרים הם המקור ליהדות אשכנז.

גיגול לוויקפדיה בערך ה”כוזרים” מראה כי מדובר בהנחה שגויה וגזענית. הכוזרים מהווים אחוז זניח, וגם זה לא בטוח, מיהדות אשכנז. אז איך ביטר יכול להתלונן שנטפלים אליו בגלל היותו מזרחי בזמן שהוא חוטא בגזענות בעצמו? את הדבשת של עצמו הוא כנראה לא רואה.

ביטר איננו רק בכיין. בתוכנית הוא מחפש מישהו שינחה אותו כיצד לעשות סרט, אז הוא פונה ללא פחות מאשר הבמאי המוערך דובר קוסאשווילי. קוסאשווילי שולח את ביטר ללמוד משחק, לראות סרטי איכות ומעיר לו על דברים כמו “תוציא את הפנסים מהפריים בסרטים שלך ותעבוד על ההמשכיות”.

ביטר רושם לפניו שאם בסצנה אחת מישהו הולך עם חולצה מסוימת, הוא צריך ללבוש אותה לאורך כל הסצנה. עם כל הכבוד, בשביל זה לא צריך את קוסאשווילי.

ביטר ממלא באופן חלקי אחר הוראותיו של קוסאשווילי. הוא מבטל בבוז סרט כמו “פרסונה” שלקח בספריית ה“אוזן השלישית“ – לא “האוזן השישית“ כפי שאמר לאשתו – וטוען שעם עין של כבש ועם אשתו הוא יכול לעשות את אותו הסרט תוך שבוע. לשיעורי דרמה ומשחק נכנס ביטר באיחור של פלצן, יוצא משם בחוסר סבלנות אחרי כמה דקות ואומר בהתנשאות ובחוסר רגישות מופגן למרצה: “אל תיעלב – אבל מה זה החארטה הזה?”.

ככה זה כשאתה עושה סרטים סוג זין: צריך ללמוד את האלף־בית קודם. אדון ביטר, אם זה כל כך לא נאה לך ואתה בטוח שאתה יודע הכל, מדוע אתה חפץ בשינוי? אם יש לך ים מעריצים, עדיף שתהיה אתה, תמשיך לעשות את מה שאתה עושה, ותפסיק לעשות מעצמך צחוק בביפ – כי שירו הייחודי של מעיין אחד נבלע בין רעש גלי האוקיינוס הגדול.

Facebook Comments

עלינו הגר