אמא, מי נתן לך רישיון?

פורסם ב-8.7.08
24 דקות

למה בשביל להחזיק רכב או אקדח צריך רישיון, ובשביל לגדל ילדים לא? למען דור העתיד, חייבים לחוקק חוק שיחייב כל מי שמשתוקק לילד לעבור בדיקת הורות

מחר תעלה לקריאה טרומית הצעה לתיקון חוק צער בעלי חיים. מטרת ההצעה היא לבחון את האנשים שמטפלים בבעלי חיים – ממוכרים בחנות החיות ועד לווטרינרים, ממאלפי חיות ועד למובילי חיות – ובעצם לקבוע את ההכשרה הנדרשת מכל אדם שעובד עם בעלי חיים.

בשורה התחתונה: זה חוק שרוצה לאכוף הסמכה וכשירות. כך בעצם יוכלו אנשים מורשים בלבד לטפל בבעלי חיים, ויימנעו מקרים של התעללות וטיפול בלתי הולם. תכלס, זה הגיוני. נמאס לשמוע על וטרינרים מחורבנים שמרדימים כלבים וחתולים בלי להניד עפעף כי זה יותר זול מלהחזיק אותם במכלאה.

אבל נמאס לי יותר לשמוע על התעללות בילדים. שלא תבינו לא נכון, אני מתה על בעלי חיים ומברכת על התיקון הנפלא הזה לחוק שמגן על אלו שלא יכולים לדבר בשם עצמם, אבל איך קרה שאנחנו דואגים כל כך לזנים אחרים לפני שאנחנו דואגים לבני מיננו חסרי הישע?

לפני עשר שנים, כשעוד הייתי תיכוניסטית חסרת חיים ומלאת מוטיבציה, ניסיתי לכתוב את המניפסט שלי בדרכי להשתלטות על הכנסת. בין היתר הקדשתי פרק להצעת חוק העוסקת במתן רישיון להורות. תסלחו לי, כן, אבל למה משהו שגומר חיים, כמו אקדח למשל, מצריך רישיון – ומשהו שמתחיל חיים, כמו להיות אמא או אבא, לא מצריך רישיון? האין זו הפקרות לשמה?

אני כבר מכירה את הטענות שכנגד: יש שיגידו שזה חוק מסובך מדי, יש שיגידו שזה לא יעבור את הדתיים לעולם (וכידוע איכשהו הם תמיד אלו שמטים לבסוף את כף המאזניים לכאן או לשם), ויש שיגידו שזה אכזרי ומיהו החוק שיחליט אם לאדם זה או אחר מותר להיות הורה.

אז קודם כל, במניפסט שלי הדת מופרדת מהמדינה כך שהדתיים לא יהוו בעיה. דבר שני – אם בסין הצליחו להגביל את הילודה (מחוסר ברירה, וכמובן שלטובת הכלל) שלא ידברו איתי על אכזריות.

ולא, זה ממש לא מסובך לביצוע. כמו שהמדינה יודעת לעודד ילודה בכך שהיא נותנת קצבה לכל ילד, רצוי שתדע גם להתנות את ההטבה הכספית בקורס להורות ובבדיקה אצל סוציולוג או פסיכולוג על מנת לקבל חוות דעת על המצב המנטלי של אלו שרוצים להביא עוד כמותם לעולם.

בהעדר חוק שכזה ימשיכו כל מיני פסיכים לכבות סיגריות על ילדיהם, להצליף בהם בחגורה או לנסות למכור אותם באי־ביי תמורת יורו אחד. מי שחושב שזה מצחיק למכור את הילד שלו כי הוא מעצבן וצורח, לא יהסס גם לנעול אותו שעות באיזה חדר ולגרום לו לטראומה לכל החיים. אני הייתי מחזירה להם יורו במקום את התינוק. כי יפה שעה אחת קודם.

Facebook Comments

עלינו הגר