יש עם מי לדבר

bookface.jpg

פורסם ב-24 דקות
15/5/08

להגר צימרמן יש מאהב חדש, כמעט מושלם. הוא ידידותי, נראה טוב ונורא מנומס. מי? הצ׳אט המשופר של פייסבוק

יום ראשון, 20:30 בערב. המחשב שלי משמיע צלילים לא מוכרים. “פלופ” חלוש כזה, מאוד מנומס. אני מטיילת בין הטאבים הפתוחים בדפדפן שלי ומחפשת מאיזה אתר בוקע ה”פלופ”.

הייתכן? האם אלוהי הבוקפייס (כפי שכינה פרס בשגגה את הפייסבוק) שמעו אותי? כמה התפללתי וביקשתי והתחננתי, והנה — קיבלתי! לצ׳אט בבוקפייס יש סוף סוף סאונד. עכשיו הוא כמעט מושלם. חסרה רק האופציה להעביר קבצים דרך הצ׳אט ואני אהיה מחוברת לאתר הזה באינפוזיה.

כשהצ׳אט עלה לפני מספר שבועות ממש התבאסתי שאין שום חיווי צלילי להודעות. זה שאני מופיעה כאון־ליין כי האתר פתוח לי בין שמונת הטאבים הקבועים שלי, לא בהכרח אומר שאני יושבת ובוהה בו. טוב נו, לפעמים, כשממש משעמם לי. אבל כיוון שזה רק לפעמים, פספסתי שיחות רבות כי עד שכבר יצא לי לטאבטב לעמוד הזה, אלה שחיפשו אותי כבר היו אוף־ליין. הדבר הזה לא עושה טוב לפרנואידית שכמותי, שחוששת תמיד שאם היא לא עונה מיד, הצד השני עוד עלול לחשוב שמדובר במסננת.

איך לא זיהיתי מייד שה”פלופ” הזה בוקע מבוקפייס? אתר שלקח ברצינות את המשפט LESS IS MORE מעוצב בטוב טעם, עם גרפיקה מכובדת ונכונה, וממשק מודולרי וידידותי להפליא — רק ממנו יכול לצאת סאונד כל כך מושלם, כזה שמודיע לך אבל בשקט ובלי יותר מדי צלצולים שמישהו שלח לך הודעה. הבחירה הזאת בצליל לא מטריד גורמת לי להעריץ את האתר הזה יותר ויותר. כי הרבה אתרי רשתות חברתית מפוספסים בעיניי, ואילו זה פשוט ונוח.

עברתי בחיים שלי לא מעט תוכנות מסרים מיידיים (IM) ותמיד יוצא שאני משתמשת בשלוש כאלה במקביל. הן היו חלק אינטגרלי מחיי עוד כשעמדו בפני עצמן כתוכנות ייעודיות למסרים מיידיים בלבד — האייסיקיו, הסקייפ, המסנג׳ר והמוטציה האובר גרפית אודיגו (ז“ל). הדור השני חיבר בין ממשקי המיילים למסרים מיידים, כמובן בתנאי שהחברים שלכם שייכים לאותו דומיין. חטאתי, ועדיין אני חוטאת, בקישקוש בצ׳אט של הג׳ימייל עם חברים שבדיוק כמוני מציצים כל כמה דקות במייל שלהם. אבל עיקר התקשורת אצלי עוברת דרך המסנג׳ר.

הדור השלישי של תוכנות IM הוא החיבור בין רשת חברתית מצליחה (אני לא סופרת את אלה עם הבעיות הטכניות שכל הזמן נופלים ונתקעים) לבין האפשרות לצ׳וטט עם כל מאות החברים האונליינים שלך. זו גאונות לשמה. ואם זה לא הפך אותו לאתר הכי נטחן בעולם, אל תקראו לי הגר.

הדובדבן שבקצפת החברתית הזאת הוא בהחלט ה”פלופ”. והוא בהחלט היה שווה טור הלל. כן ירבו. מעניין כבר מה יהיה הדור הרביעי. אולי גוגל ובוקפייס יתאחדו ויחזיקו במאגרי המידע העצומים בעולם, וישלטו על האינטרנט ובעצם על העולם כולו? מי יודע, אולי הגיקים עוד יהיו הדור השלישי של הפוליטיקאים.

Facebook Comments

עלינו הגר