איך שכדור מידרדר

kadardur.jpg

פורסם ב-24 דקות
23/4/08

למה יום כדור הארץ קיבל אפס פרסום, לעומת שעת החושך שקיבלה סיקור נרחב? מסתבר שזה הכל עניין של כסף

ידעתם שאתמול היה יום כדור הארץ? אני לא ידעתי. אני מתכוונת שלא ידעתי לפני אתמול, וגם את זה שמעתי ממש במקרה. בתור בנאדם שמנפנף באג׳נדות פוליטיות ירוקות, אני קצת מתביישת שלא ידעתי על היום הזה. ת׳אמת, לא פלא שלא ידעתי עליו. הוא לא ממש פורסם בשומקום. חיפשתי בגוגל מייד כששמעתי על זה, והתוצאות היו קצת מביכות: לינק שני הוביל לאתר “יום כדור הארץ 2003″ קצת אחריו לינק לשנת 2002.

שתי שורות מתחת יש לינק ל”שעת כדור הארץ”. את זה אתם זוכרים, לא? זה היה היום שבו הרבה אנשים בתל אביב (וכמה קנאים בגוש דן רבתי) כיבו את האור יחד עם עוד 22 מדינות בעולם, למשך שעה. מה שמביא אותי לשאלה: למה את זה אתם זוכרים, ועל זה ידעתם, ועל יום כדור הארץ שהוא יום שלם, לא שעה, לא ידעתם? אותי זה ממש הטריד, וכחובבת קונספירציות ידועה התחלתי לחפש למה. למה יום כדור הארץ קיבל אפס פירסום לעומת שעת כדור הארץ שקיבלה אפילו כפולת עמודים בעיתון של המדינה ושבע דקות או יותר בפריים טיים חדשות ערוץ שתיים, ובנוסף לכל זה קיבלה תא שלם בזיכרון העלוב שלי, ונחרטה בו לעולמים.

לא קונספירציות ולא נעליים. הכל זה כסף. היו ספונסרים גדולים מחו”ל מאיזה אירגון גג עולמי לאיכות הסביבה שהשקיעה בקמפיין ממיטב כספם. אבל ההם מחו”ל לא השקיעו גם ביום כדור הארץ, אולי כי בשבילם שעה זה מספיק, ופה בארץ נותנים לבנק דיסקונט לעשות “יום המשפחה” בכיכר, וככה על הדרך גם כל מיני פעילויות ירוקות. עד עכשיו לא ידעתי אפילו ש”יום המשפחה” מעודד פעילות ירוקה במתחם. אז מה, מי שאין לו ילדים לא מגיע לו לדעת שיש כזה יום? למה לא הבליטו את התוכן הירוק? השערים הירוקים הענקיים שמקיפים את הכיכר שאני עוברת מולה כל יום, ממש לא מלמדים על פעילות ירוקה מבחינתי.

אז כנראה שאיפה שיש כסף המדינה שמחה תמיד לשתף פעולה ולהראות לנו כמה איכפת לה מאיכות סביבה. אבל אם בנק דיסקונט משלם על הכיכר ביום כדור הארץ, אז שיצבע אותה באותה הזדמנות בירוק וישחק אותה ידידותי לסביבה, כאשר המטרה העיקרית היא לייחצן את הבנק. וכששמים דגש על דבר אחד, השני לעולם לא יקבל את אותה התשומת לב. אני קצת מיואשת מכל הטרנד הירוק הזה שנראה לי לפעמים כמו אופנה ותו לא. אבל מה שהכי מטריד זה שעם כל המודעות המזוייפת הזאת שוכחים את הדבר החשוב וזה לשמור על הכדור. בנתיים מדברים על זה שלא רק שאין שיפור בשמירה על הכדור, אלה שהמצב רק הולך ומידרדר.

Facebook Comments

עלינו הגר