כשכולם מכבים, אני מדליקה

למה?
כי אני תמיד הפוכה ותמיד מדליקה!

הערב כיבו את האור בתל אביב (כמו גם בעוד כ-20 ערים נוספות בעולם) למשך שעה. שעת כדור הארץ הם קוראים לזה. ואני לא מבינה, מה שעה בלי אור יכולה לעזור לעולם. בחיי, כאילו כמה כסף בטח נשפך על הקמפיין המטורף הזה? וכן, זה רעיון נחמד להעלאת המודעות, אבל לא פרקטי בכלל, לדעתי. לי לעומת זאת יש רעיון יותר טוב, וגם פטור מכיבוי אורות, כי לי יש מנורות ידידותיות לסביבה! אבל בסופו של דבר כיביתי את האור. ולו רק לאות הזדהות. אפילו בבית ידיעות החשיכו לשעה את המערכת.

blogika.jpg

פורסם ב-24 שעות
12/3/08

טוב קודם כל, התחלתי לכתוב גם בעיתון של הגדולים: 24 שעות, המוסף היומי של ידיעות. בעבר כשעוד הייתי רק “מעצבת בדסק”, העורכים בעיתון לא ממש שמו עלי. הצקתי לכולם במשך שנה, וחברי למשמרות רמזו לי בעדינות שהסיכוי שייתנו לגרפיקאי לכתוב בעיתון קלוש. בכל זאת, פניתי לעורכת של ה-24 שעות, וביקשתי לכתוב אצלה. היא אמנם הסכימה, אבל שום דבר לא זז מכל מיני טענות. כמובן שעכשיו כשיש לי טור ב-24 דקות זה הרבה יותר קל. זה היה כל כך קל שאני בעצמי הופתעתי. כתבתי לרענן שקד משפט אחד ויחיד: “אני רוצה לכתוב אצלך”. וקיבלתי את מה שרציתי. מדהים לא?

אז הכתבה הראשונה נולדה ממייל שקיבלתי לא מזמן מחברת טוויסטד, מתוקף היותי בעלת בלוג שעוסק בין היתר בנושאים ירוקים (ולא, אני לא כותבת רק על גראס), בו הם סיפרו לי שהם מריצים קמפיין של חברת פילפס לנורות ליבון ירוקות בשם “כמה בלוגרים צריך בשביל להחליף נורה?” ושאלו אם אני רוצה לקחת בו חלק. עניתי ברצון, בעיקר כי שיטת השיווק הקסימה אותי, מה גם שאני בהחלט תומכת בלהיות “ידיד של הסביבה”, עד כמה שאפשר בלי שזה יפריע לאורח החיים המטורף שלנו. אם אני יכולה לעזור בלשכנע אנשים, או אפילו סתם לידע אותם באפשרות הפשוטה, הקלה והחסכונית לארנקם, לתרום ולו במעט לשמירה על איכות הסביבה, למה שלא אעשה את זה?

ת’אמת, אמא שלי כבר מזמן טוחנת לי בשכל על הנורות PL האלו, ובבית כבר מזמן עברו להשתמש בכאלו. טוב אמא שלי תמיד מקדימה את כולם, אפילו את הקינואה אני מכירה מבית, שנים לפני שהטרנד הזה הגיע למדינת ת”א. כך שכל העיניין של נורות ירוקות לא חדש לי ואני יודעת שהן חוסכות איזה 80% בצריכת חשמל, מה שמתבטא בסופו של דבר גם בתשלום לחברת חשמל, מעבר לתרומה לסביבה שמזדהמת פחות מפחמן דו חמצני שנפלט מהנורות. חוצמיזה הנורות האלו מחזיקות פי שש זמן מנורות רגילות, כך שלמרות שהן יקרות מהרגילות, בסופו של דבר זה משתלם. אז בפעם הבאה שנשרפת לכם נורה, תעשו טובה לסביבה ותקנו נורות חסכוניות. לפני שהכדור הזה יתאדה…

Facebook Comments

עלינו הגר