לפיד כסוף

1_hh.jpg
צילום: יוני המנחם

חמש בולטים על הופעתו הראשונה של יאיר לפיד כמגיש חדשות סופשבוע בערוץ 2:

• בלטו בחסרונם תלתליו השחורים המשומנים, שהוחלפו בבלורית כסופה ושרמנטית להפליא.
• ממממ….
• רגע אני חושבת על זה…
• אה…
• זהו.

האמת, שמהדורת החדשות בהגשתו של לפיד הזכירה לי את העיתון שבו אני כותבת. צבעוני, רועש ומלא בכוכבים. היה חסר רק אפטריסט* שהיה מפזר קצת אנימציות מנצנצות במעברונים. עכשיו אני יכולה להכריז בקול: יש פה מגמה חדשה בעולם התקשורתי. ה”אני” במרכז, פולש באינדיבידואליסטיות מופתית ללב הקונצנזוס.

בלטה במיוחד כתבתו של יאיר לפיד (למרות שהוא מחזר כתבה) לזכרו של אריק, שריגשה אפילו אנשים כמוני – שמאלנים היפים הזויים. גם אני מתרגשת עד דמעות, כמו חני נחמיאס, מאנשים כישרוניים. ולא מסתירה את הערצתי גם בגילי המופלג. הוא איש מיוחד עם קסם. היאיר לפיד הזה.

לכן, בטבעיות מושלמת וכמעט בלתי מורגשת, עברנו מהחדשות – שניתנו לנו כגלולה מרה עם הרבה סוכר ודביקות, לסרט הבא של החיים שלנו – גריז ריאליטי. כאילו לא נגמרו החדשות, לא היה מעבר חד. הראליטי השולט במשבצות הפריים-טיים, בניצוחן של ציצי פינס וירדנה טמיר או טמירה ירדני, הפך להיות חלק בלתי נפרד מכל פיסה בחיינו. מתוכניות בידור ועד לחדשות.

מוסכם על כולנו, שהרכילות והכוכבנות הם לא רק ה-חלק ה-חשוב ביותר בעיניי העורכים הבכירים והמו”לים הגדולים. מפוליטיקאים ועד שרמוטות פוריטניות במסווה של עיתונאים מתחסדים, כולם בלי יוצא מן הכלל צהובים ומנצנצים עד לעצמות. לכתבות עומק אין להם זמן, אבל הם תמיד ידעו שפונינט עושה קרחנה בדרום אמריקה עם היודה לוי שלה.

פעם היה זה רענן שקד ששקשק מהבלוגרים וקבע שהם לא עיתונאים. פעם מגיש חדשות דיבר עם ריש מתגלגלת והחית והעין היו מודגשות באופן מופרז. פעם, לפני שהייתי פה – היה טוב. כך אומרים. אבל הגלגל ממשיך להסתובב גם בלי שנמציא אותו, ואנחנו איתו.

כשדעות וטורים אישיים הופכים להברקה עיתונאית, והציניות השולטתתתתת!!!1 משנה את פני המקצוע ומחליפה את הכבדות והרצינות, טבעי ביותר לראות את יאיר לפיד מגיש לנו את החדשות בניחוח אבק של כוכבים.

ולסיכום אצטט: “איזה איש מתוק!”. גם אני אהיה פה בשבוע הבא, באותו הבלוג, עם אותה הצמה 😉

* אפטריסט = אדם שעוסק בעשיית אפקטים במדיית הווידיאו בתוכנת אפטר אפקטס מבית אדובי.

Facebook Comments

עלינו הגר