ג'ינג'ית עצבנית – #1

מעכשיו, פעם בשבוע:

24hagar.gif

פורסם בתאריך 2/1/08
24 דקות

היי בניוטרל

רק סטלנים אמיתיים מסוגלים לקנות את התליון מהקמפיין החדש נגד הסמים

כל פעם שהקופרייטרים של הרשות למלחמה בסמים רוקחים להם קמפיין חדש, אני אשכרה שומעת את צחוקם המתגלגל, יחד עם הג׳וינט שהם קנו על חשבון המיליטנטיות האנטי סטלנית.

פעם אתה מוצג כמחבל מתאבד שממלא מחסניות בג׳וינטים ובבקבוקוני אלכוהול, אחר כך ההורים שלך מורידים איתך ראש בבאנג המטונף שלא שטפת שבועיים. שמן החשיש שנדבק בפיה עושה לאבא שלך כתם חום על השיניים, שנחשף כאשר חיוך דבילי נמרח לו על הפרצוף בראותו את אימך עושה “האד באנגינג” לצלילי טראנס.
אז עכשיו אחרי שקיבלתם מאנציז׳, קבלו את התפריט החדש: במנה הראשונה מוסיקת היפ ברוטב פופ, מגוון סלבס במנות עיקריות, ומנת השף: תליון גרובי עליו מוטבע הסלוגן “אני היי בנטורל, לא עושה סמים בכלל!” אותו מציעים למכירה תמורת 10 שקלים. היום, אתה “היי בנטורל”, כי “מסטול טבעי” זה ממש דיבור סטלני, ואינגלזית מדוברת סטייל אמריקקה תמיד קוסמת יותר לאוזני הישראלי המצוי.

קודם כל, ניתן להניח בביטחון שסטלנים אמיתיים — לא טבעיים ולא הומיאופתיים — יהיו אלה שיקנו את התליון הזה. בנוסף, אני מקווה שהרשתות שמוכרות את התליון מימנו את הקמפיין חסר התועלת הזה (כמו רבים לפניו) ושכל הטירוף הזה הוא לא על חשבון המיסים שלנו. למרות שהסלבס וההפקה זה בהתנדבות — כך כתוב בכל כתבה יחצנית שקראתי — אין ספק שנשפכו כאן מיליוני שקלים מיותרים. מה, לא היה עדיף לשים את הכסף במערכת החינוך הנחנקת מדעת?
אך הרשות לא נשארת חייבת. לרגל השביתות המרובות, קבלו שיעור בונוס היישר מאתר הקמפיין: “ספר לנו מה ההתמכרות שלך”, צועקת הכותרת החינוכית, כמו להכריז שהתמכרות זה דבר מגניב. הרי ההתמכרות עצמה גרועה עשרות אלפי מנות מהשימוש בכל סם, קשה ככל שיהיה. כך שהפואנטה לגמרי מפוספסת. העיקר שמטיפים נגד סמים.

ועוד דבר אחד: למרות שהגראס והחשיש הם סקסיים ומוכרים, סמים זה לא רק קנאביס על תוצריו. למדו את הילדים לא להסניף דבק מגע ולא לשאוף גז מזגנים. זה הרבה יותר נגיש והרבה יותר מסוכן.

Facebook Comments

עלינו הגר