שביתת המלצרים

מעבירה מסר לאומה (או יותר נכון לקוראים שלי 🙂 ) בשם תנועת מאבק סוציאליסטי והמלצרים

תנועת “מאבק סוציאליסטי” תומכת בשביתה החשובה והתקדימית בראשות נציגות המלצריות והמלצרים ב”עלית-שטראוס קופי-טו-גו” שליד אוניברסיטת תל-אביב.

מאבק המלצריות זקוק לך !

בואו להשתתף במשמרות השביתה מול בית הקפה, לתמוך במלצריות השובתות, לחלק פליארים המסבירים את השביתה ולבקש מלקוחות שלא להיכנס. בית הקפה נמצא בכיכר אנטין ברחוב לבנון (ליד השער המרכזי של אוניברסיטצ ת”א)

אל תשתו קפה ללא זכויות החרימו את סניפי הרשת באוניברסיטאות, בתחנות הרכבת ובשאר הארץ. עזרו לארגן משמרות מחאה נוספות.

לתיאום הגעה למשמרות השביתה ופעולות נוספות:
שי 052-5809922
יאשה 054-8184461

הבלוג של נציגות העובדות http://gocoffeego.blogspot.com

רקע למאבק

הקפה בכוס , הזכויות בתחתית
בעקבות הפרה שיטתית של זכויות העובדים ושימוש שרירותי ולא צודק בכספי הטיפים, החליטו עובדי עלית קופי-טו-גו להתאגד כדי לשמור על זכויותיהם. זכויות שונות כגון דמי הבראה, גמול שעות נוספות וימי חופשה הופרו כלפי עובדים שונים, קנסות הוטלו בניגוד לדין ופיטורים נעשו באופן פסול. הנהלת הסניף שולטת על חלוקת הטיפים, כאשר חלק היא שומרת לעצמה, עם חלק היא משלימה חוסרים בקופה וחלק היא מחלקת לעובדים באופן שמיטיב עם ה”מקורבים” להנהלה תוך שימוש בטיפים ככלי דיכוי ושליטה.

במהלך תקופת ההתאגדות, היו נסיונות חוזרים ונשנים להגיע להסדר עם ההנהלה, אך היא העדיפה לנקוט שורה של צעדים כוחניים וחד-צדדיים כנגד העובדים, במטרה לשבור אותם. בנוסף, ובין היתר, על אחת הנציגות הושם מעקב צמוד במהלך העבודה, עובד הוכנס ל”סיבוב” באוטו של מנהל תוך איום שהוא לא עוזב את מקום העבודה אם לא יחשוף מידע מסוים לגבי ההתארגנות, פגעו במארגנים כלכלית ע”י קיצוץ מספר המשמרות ונשכרו בריונים להפחידם

לכן החליטו העובדות לצאת לשביתה.

שביתה תקדימית
שביתת עובדי בית קפה מאורגנת היא אירוע תקדימי בישראל, במיוחד על הרקע של הניצול הגדול והפרות בוטות של זכויות העובדים בענף.
כידוע ענף המסעדנות והמלונאות מצוי בתחתית סולם השכר במשק וזאת כתוצאה ממדיניות מכוונת של המעסיקים, רמת ההתארגנות הנמוכה בענף וחוסר אקטיביות של הוועדים הקיימים במלונות.

המעסיקים יוצאים מנקודת הנחה (הנוחה להם), שהעובדים בענף הם צעירים, העובדים עבודה זמנית שלא צריכים לקבל משכורות הוגנות.הם מניחים שחוסר הניסיון בשוק העבודה של אותם עובדים גורר את העובדה שהם אינם מודעים לזכויותיהם ולא ישתמשו בזכות ההתארגנות כדי לתבוע אותן. אך ההפך הוא הנכון, כיום יותר ויותר צעירים מוצאים עצמם עוברים ממקום עבודה זמני אחד לאחר בקצב מהיר אך בסופו של דבר נאלצים לעבוד בעבודות זמניות תקופה ארוכה מאוד. המאבק בקופי טו גו מציין נקודת התפקחות חשובה של דור שלם של צעירים המנוצל במקומות אלו. המציאות הקשה במקומות העבודה הלא מאוגדים מביאה שכבה של עובדים צעירים להתחיל ללמוד את זכויותיהם ולתבוע אותן. אין ספק שהשביתה בקופי טו גו תעניק השראה לעובדים רבים להתחיל ולארגן גם את מקומות העבודה שלהם.

דו”ח שביתה
השביתה פרצה ביום שלישי 23.10.07 לאחר חוסר חוסר מוכנות ההנהלה להגיע לסיכום בכתב עם נציגות העובדות.

ההנהלה שהתכוננה מראש לשביתה הביאה עובדי הנהלה ומלצריות חדשות שינסו לשבור את השביתה. ההנהלה שכרה מאבטחים שימנעו את כניסת העובדות השובתות למקום העבודה למרות שזוהי זכות מוכרת.

העובדות מצדן ארגנו בסיוע פעילים וסטודנטים תומכים, משמרות שביתה יומיות שניצבות לאורך כל היום מול בית הקפה וקוראות לציבור שלא להיכנס פנימה. המשמרת מצויידת בפליאר הסברה לציבור ובשלטי מחאה.

כרגע השביתה ומשמרות השביתה מצליחות בצורה מעוררת השראה למנוע את התפקוד של בית הקפה והוא עומד כמעט ריק למעט מספר “לקוחות” שהם בעצם בני משפחה של חברי ההנהלה, אשר הובאו במיוחד כדי לשדר “עסקים כרגיל” .

התקיימה גם משמרת מחאה מול סניף הרשת באוניברסיטת חיפה ע”י “סטודנטים למען צדק חברתי”. כמו כן גם ארגון המרצים באונ’ ת”א קרא לחבריו להחרים את בית הקפה עד סיום השביתה.

הצעד האחרון והקיצוני ביותר שנקטה ההנהלה עד כה, הוא תביעת דיבה כנגד נציגות העובדים בסך חצי מיליון ש”ח. צעד זה הוא טריק ידוע ושכיח שבו משתמשים המעסיקים כנגד ראשי ועדים שובתים. היקף התביעות המגוכחות שהגישו כנגד עובדי הנמלים ניתן בהחלט לאמוד במאות מיליוני ש”ח. כמובן שמעולם לא שילם אף לבר ועד תביעות אלה. למרות שלעובדות אין מה לחשוש מצעד חסר כל בסיס זה שלה ההנהלה , עקב העובדה שכל הפירסומים, שהן הוציאו על הנעשה בבית הקפה הם אמת לאמיתה, צעד בהחלט מצריך מהציבור לנקוט תגובה קשה כנגד הרשת הנצלנית והשקרנית.

דרושה סולידאריות
משמרות המחאה זקוקות לפעילים ותומכים נוספים, לצורך תמיכה וחלוקת פליארים בקרבת בית הקפה !

בית הקפה ממוקם בכיכר אנטין (השער המרכזי של אוניברסיטת ת”א רח’ לבנון).

כמו כן, אנחנו מחזקים את קריאת העובדים להחרים את כול סניפי “עלית קופי” באוניברסיטאות, בתחנות הרכבת וברחבי הארץ כול עוד לא נענות דרישות העובדים והשביתה נמשכת, ומבקשים מכל מי שאינו יכול להגיע לת”א לארגן משמרות מחאה נוספות מול סניפים נוספים של הרשת. אנחנו נשמח לסייע לארגון פעילויות מסוג זה.

כדאי לתאם את הגעתכם בטלפון ופעולות נוספות:
יאשה 054-8184461
שי 052-5809922

להרחיב את המאבק, להתארגן !
ניצחון של עובדי “קופי-טו-גו” יהיה ניצחון עבור עובדים בלתי-מאורגנים בכלל ועובדי ענף המסעדנות בפרט. רק דרכם הנחושה של עובדי “קופי-טו-גו” תוכל לשנות את המציאות הקשה בענף כולו, אם תאומץ על-ידי עובדים נוספים מבתי קפה, מסעדות ומקומות עבודה מתחומים אחרים.

נשמח לסייע לכל המעוניין לארגן את מקום עבודתו:
שי 052-5809922

· אנחנו דורשים מההנהלה להסיר את התביעה המשפטית המגוחכת בטענה של הוצאת דיבה על-ידי העובדות והעובדים של הרשת.

· אנחנו דורשים מההנהלה לקבל בכתב את דרישותיהן הצודקות של השובתות, ולהיכנס למו”מ על הסכם עבודה קיבוצי שיכלול את העובדות והעובדים, וגם בכל הסניפים אחרים ברשת.

· אנו קוראים לציבור להחרים את הרשת ולארגן פעולות מחאה מול סניפיה השונים עד שתסיר ההנהלה את איום התביעה ותענה בכתב לדרישות השביתה.

· אנחנו קוראים לעובדים בשאר סניפי הרשת ובמקומות עבודה אחרים ללכת בדרכן של עובדות “קופי טו גו”, להתארגן ולהיאבק לשיפור תנאיהם

· סגירת כל חברות כוח האדם והקבלן. העסקה ישירה בכל מקום עבודה בהבטחת הזכות להתארגן ולחתום על הסכם עבודה קיבוצי.

· הקמת מפלגת עובדים המונית חמושה בתוכנית סוציאליסטית, שתאחד את מאבקי העובדים, מאבקים חברתיים וסביבתיים נוספים כנגד השיטה הקפיטליסטית ולמען חברה המתנהלת לטובת הרוב המכריע של האוכלוסייה ולא למען הרווחים של בעלי ההון והאינטרסים של הפוליטיקאים הנושחתים – חברה סוציאליסטית.

Facebook Comments
תגיות: ,

עלינו הגר