פרה-וינוגרד

מחר יפורסם דו”ח חלקי של ועדת וינוגרד. ככה כהקדמה למלחמה הבאה, הבאה עלינו לרעה. מה נגלה שם בדו”ח וינוגרד? משהו מזעזע שעוד לא ידענו? אותי באופן אישי כלום כבר לא יפתיע.
לפי מה ששמעתי בימים האחרונים ובמיוחד אחרי הראיון ההזוי של יולי תמיר בפגוש את העיתונות הצלחתי להגיע למסקנות הבאות, וזה מה שנראה לי שיהיה כתוב שם בד”וח החלקי:
תחילה הבהרה: תוכן הפוסט הנ“ל, הינו פרי דימיוני וכל קשר בינו לבין המציאות, **באמת**, מקרי בהחלט!!!
כנראה ששני החטופים בלבנון נהרגו במקום. עדויות של כמויות דם אדירות מהמקום בו נחטפו החיילים לא מותירות ספק באשר לגורלם. למרות זאת הציג הצבא נתונים חלקיים לחברי הממשלה שהיו צריכים להתוות את המשך הפעולה. אז הייתה זו עדיין רק פעולה, לא מלחמה – מבחינת ההגדרה. זו הייתה הטעות הראשונה של הממשלה. כבר באותו הרגע היו צריכים להכריז על מצב מלחמה בהתאם לפעולות צה”ל: צה”ל הפציף באיחור אלגנטי גשרים בדרום לבנון – רק אחרי שעברה שעה תמימה מאז שנחטפו החיילים.
הערכות צבאיות הוצגו לממשלה בהן טושטש מצב החטופים. הממשלה הרי יצאה למלחמה במטרה להחזיר החטופים, (כך הם יטענו אחר כך בוינוגרד) זו ע”פ נתונים שגויים/חלקיים שהציגו גורמים צבאיים אל מול מקבלי ההחלטות. יולי תמיר אמר בפגוש את העיתונות שלוּ ידעה היום את מה שהיא לא ידעה אז, החלטתה בעיניין המשך הפעולה והיציאה למחמה הייתה שונה בתכלית.
מה יולי תמיר לא ידעה אז שהיא כן יודעת היום? האם זה קשור לכך שייתכן והחיילים החטופים אכן נהרגו, הצבא ידע זאת והסתיר את המידע ממקבלי ההחלטות? האם ייתכן שגורמים צבאיים הוליכו שולל את הממשלה שיצאה למלחמה כדי להשיב אליה את חייליה החטופים?
קל מאוד להאשים את עמיר פרץ בחוסר ניסיון צבאי-ביטחוני. אבל לא רק עמיר פרץ היה שם. בממשלה יושבים אנשים כמו מופז ודיכטר בעלי ניסיון צבאי-ביטחוני רב. איפה הם היו כשהחליטו לצאת למלחמה המטופשת והמיותרת הזאת? למה הם לא קמו ונתנו את חוות דעתם המקצועית?
את עמיר פרץ אפשר להאשים בדבר אחד – שהוא לקח את תיק הביטחון. עם כל היוקרה שבדבר, הגיע הזמן שיתפטר מתפקיד זה ויעבור לרווחה. מיד, ללא דיחוי. לא ייתכן בכלל שבמדינה מתוקנת יוצע תפקיד מסויים לאדם שאין לו שום כישורים מתאימים לאותו ג’וב…
ושוב, אנו חוזרים לאולמרט ה”לא פופולרי” שעליו הונחת התיק הכבד ביותר: רה”מ. אולמרט הוא חסר ניסיון מחד ומאידך ידיו הארוכות מפשפשות בכיסים מלאים כל טוב. הונוֹ וקשריו הונוּ אותנו מהעובדה שהאיש פשוט לא ראוי להיות שם. גם לא כממלא מקום. עוד לפני שהצליח להתרגל לכובעו החדש, פרצה לה מלחמה. והינה אבוי, לא ניצחנו. יש מי שאומר שאם שרון היה בהכרה, כל זה לא היה קורה….

מאוחר יותר וינוגרד ישאל-
מה מטרת המלחמה?
האם פעלתם על מנת להשיגה?
אבל אם… אז למה?
מה זה אתה לא יודע?
אבל אתה ראש…
אדוני, זו לא תשובה.
תעביר לנו בכתב?
לא, סליחה אתה לא תקבל יחס מועדף על פני…
אה אתה עסוק.
מאוד, כן הבתים וכו’.
כן כן. נו?
אנחו עדיין מחכים.
עכשיו רבים עם המבקר???

ואפרופו המבקר, לפני כשלוש, אי שם בחיפה נכחתי באולם אחד, בדיון על שחיתות מוניציפלית בה דן כב’ השופט צ’ה-לינדנשטראוס. כבר אז הערצתי את האיש על הוואבוס הגדולים שהפגין אל מול אותה שחיתות מקומית. פסיקתו הייתה תקדים – תצאות הבחירות המוניציפליות בוטלו. רוב החלטתו של השופט הסתמכה על עדותו של איש אחד חכם, שראה את הנולד וליקט את המסמכים החשובים שיפלילו את מי שהכניס לכותלי העירייה את המאפייה.

chelindo.jpg
צ’ה-לינדנשטראוס. בילתי ניתן לסירוס

בבחירות החדשות שהתקיימו בעיר, אותו מנוול רץ שוב להבחר, אך נפל על חודו של קול. נדהמתי אז לראות איך אנשי העיר עדיין בחרו באותו עבריין שנפסל ע”י בית המשפט. נדהמתי לנוכח טיפשותם ועיוורונם של האנשים למול ההחלטה של של צ’ה-לינדנשטראוס. בדיוק כמו שאני נדהמת היום איך יש אנשים המעיזים לבקר את המבקר, להגיד עליו שהוא רודף כותרות ושהוא פועל בצורה המסכנת את ביטחון המדינה ושלום הציבור.
האם הציבור כל כך עיוור? האם גם הפעם כולם יעדיפו להיות בת יענה, יחליקו את עבירות הממשלה, כי צ’ה-לינדנשטראוס הוא רודף פירסום?
צ’ה-לינדנשטראוס הוא רודף צדק, הוא רודף נרדף. מקרני האור הבודדות שיצאו לאחרונה במדינה המזופתת הזאת. גם אותו מנסים לכבות. לא יצליחו, לעולם. האיש הזה הוא התקווה שלנו לצדק חברתי. גם אם דרכיו לא הכי כשירות, המטרה מקדשת את האמצעים.
ואולמרט? הוא בקרוב יעלם כלעומת שבא. הסטודנטים חייבים להמשיך את המהפכה ולראות בצ’ה-לינדנשטראוס את עמוד האש שיוביל אותם בחושך שכיסה את המדינה. טוב שמישהו התעורר, לא משנה הסיבה. צריך להפיל את הממשלה.

מי שלא קופץ מושחת

Facebook Comments

עלינו הגר