דורית נפטרה

הדבר שהיה חשוב לה ביותר במצב זה הוא למצוא בתים טובים לחיות שלה, חמישה חתולים וכלבה קטנה.

ההלויה תתקיים כנראה ביום ראשון

מצורף מכתב שהיא כתבה כמה ימים לפני מותה (20/3/07), אותו היה לה חשוב מאוד להפיץ לכל גורם שהיה לו חלק בהתדרדרות החיים שלה. אם אתם יכולים לעזור להעביר מכתב זה לכתובת הנכונה – בבקשה תעשו את זה.

הנדון:אני מיואשת . אני נופלת בין הכיסאות ואין מושיע.

לפני מספר חודשים, כתוצאה מהמלחמה שהשביתה את פעילותי העסקית, נאלצתי לסגור את העסק שניהלתי ומאז אני חסרת בית וחסרת הכנסה.
כמו כן עקב המלחמה חזרתי לשתיית אלכוהול אחרי שנה של הפסקה בעקבות הליך גמילה.
בלית ברירה פניתי לבקש גמלת אבטחת הכנסה. הסברתי לפקידה אליה פניתי ,כי כאלכוהוליסטית אסור לי ,על פי התקנות, להתייצב בלשכת העבודה ., הופניתי על ידה לפקידה אחרת , פלורינה שמה ,( היושבת בחדר 7 בסניף חיפה}. פלורינה טענה שבכדי להיות זכאית לקצבה עלי להתחיל בהליך גמילה. הסברתי לפלורינה שכבר עברתי הליך כזה בעבר ושמצבי הנפשי אינו מאפשר זאת כרגע (תנאי ראשון להתקבלות להליך גמילה הוא מוכונות ורצון עז של המטופל ואילו אני , כל מעייניי מופנים כרגע למאמצי הישרדות יומיומיים).כמו כן הסברתי לפלורינה כי מצבי הפיננסי הוא כזה שאין לי אפילו כסף עבור נסיעות למרכז הגמילה (לפחות 11 ₪ נסיעות ליום, תלוי איפה אני מתארחת כי אני נודדת כרגע בין חברים). פלורינה שהייתה מאד אדיבה והבינה את מצבי טענה שעלי להביא אישור ממרכז הגמילה כי אני לא ברת גמילה כרגע.
פניתי למרכז של עמותת “אפשר” אליו הופניתי על ידי פלורינה ושם הופניתי לעובדת סוציאלית בשם סחר . לאחר מספר שיחות טלפון בהן ניסיתי ללא הצלחה להסביר לה את מצבי היא הסבירה לי שעל פי המדיניות שלהם אין כל אפשרות לתת לי את האישור שאני מבקשת והודיעה לי שהיא תדווח לביטוח הלאומי שאינני משתפת פעולה. כל הניסיונות שלי לשכנע אותה שבכדי לעבור הליך גמילה אני זקוקה קודם כל לשקט נפשי לא הועילו ואפילו הטיעון שאין לי כסף לנסיעות לא הרשים אותה וזאת למרות שהמרכז ממוקם כ 10 ק”מ מחוץ לעיר ואני כבר לא צעירה שיכולה לעשות את הדרך הזו ברגל.
ללא האישור שנתבקשתי להשיג אינני זכאית להבטחת הכנסה ואני כיום במצב בו אני אוכלת חמישה ימים בשבוע ארוחה אחת ליום בבית תמחוי (בסופי שבוע וחגים בית התמחוי סגור), אין לי קורת גג קבועה ובשבועות האחרונים אף לנתי מספר לילות בחדרי מדרגות. פניתי לאגף דיירי הרחוב של עיריית חיפה אך שם הסבירה לי עובדת סוציאלית בשם ענת שאני לא עונה לקריטריונים מאחר ואני לא לנה על ספסל ברחוב ומאחר ואני מסוגלת לתקשר עם סביבתי . מכאן אני מבינה שרק אם אהיה במצב בו לא אוכל לפנות אליהם בבקשה לסיוע אהיה זכאית לסיוע על פי הקריטריונים שלהם. למזלי יש לי עדיין מספר חברים שעוזרים לי מעט פה ושם אך מחשבות אובדניות מציפות אותי ואני לא רואה כל מוצא למצבי ההולך ומתדרדר.

Facebook Comments
תגיות:

עלינו הגר