סמ(ס)ים הזויים 1

כתם לכל החיים

הנושא אשר מדיר שינה מעיני לאחרונה באופן קיצוני הינו “מינויים פוליטים” בלתי הולמים, בלתי מקצועיים ובלתי מובנים. הנזק החברתי – כלכלי הוא עצום, כמו גם פגיעתם הרבה בתקינות הגופים הממשלתיים אשר אמורים לשרת אותנו האזרחים שומרי החוק-משלמי המסים ועושי המילואים.
כאשר מדובר במשהו שמתיימר להיות אמיתי ומעשי כמו גופים בשירות המדינה הדבר חורה לי. אך כאשר מדובר בגופים הזויים, קטנים וקיקיוניים שלא עושים דבר למען, ולא רואים מטר מעל הפופיק של עצמם, זה כבר הופך להיות מצחיק.
אני כבר מזמן נגמלתי מטיקבוק בפורומים, במיוחד מהפורום ירוק – מחוק. אך היום, אחד המקורבים אלי, הפנה את תשומת ליבי להודעה שיפה לה מחיקה שעה אחת קודם:

שלום רב,
בימים האחרונים התקבלו במכשיר הטלפון הנייד האישי שלי שתי פניות מחברת “כלל ביטוח” דרך חברת “DialCom”… מכשיר הטלפון הנייד שלי הינו רכושי האישי … הפרסום באמצעות הטלפון האישי שלי נעשה ללא הסכמתי ואבקש להסדיר את העניין… המחירים המעודכנים לשנת 2007 לשם פרסום על גבי הטלפון הנייד שלי:
הודעת טקסט (SMS) – עד 70 תווים: 10$
הודעה קולית מוקלטת (עד 3 דקות): 25$
שיחה עם נציג שירות טלפוני (עד 5 דקות): 50$
למחירון מלא אנא צרו קשר טלפוני (שירות חינם).
עלות הכנת מחירון מלא לפרסום על גבי רכושי האישי: 150$

*המחירים אינם כוללים מע”מ
** שער הדולר יהיה כפרסום בנק ישראל בתאריך שליחת החשבונית
*** שליחת מסר פרסומי כלשהו מהווה הסכמה לאמור לעיל
**** התשלום יתבצע בתוך 30 יום משליחת החשבונית

חלק מתוך הודעתו ההזויה של **דובר מפלגת עלה מחוק**. אציין כי ערכתי את ההודעה לכדי קיצור (מפאת חוסר עיניין לציבור) בעריכה מקצועית ו*לא* מגמתית, כפי שנעשה לא פעם ע”י חבר מרעיי.

לכשעצמו, הנושא הזה הוא דבר חשוב, ויש לטפל בו במיוחד אם אתה נציג ו/או פעיל של תנועה חברתית-פוליטית כלשהי. לו היה הדבר מובא כפוסט הומוריסטי, הייתי מחייכת ואומרת ניחא. אולם דובר המפלגה המכונה בפורום בשם “הכתם” (ראיתם בכלל פעם דובר שמסתתר מאחורי ניק-ניים???) הביא את מכתבו הנ”ל תחת הכותרת “הצעה למלחמה בפרסום סלולרי”, בשיא הרצינות, ומובן מדבריו כי הוא שלח את מכתבו לחברת “DialCom” .

לא רק שחברת “DialCom” אינה הכתובת למשלוח התלונה כפי שנוסחה – בפניה לחברת “DialCom” אתה מסביר לה איך השיגה את מספרך (בגרסה המלאה כתוב: מ-144)?
לא רק הניסוח העאלק מתחכם – למה נראה לך שמישהו בכלל יתייחס אליך ברצינות?
לא זו אף זו, מדובר בפאקינג דובר מפלגה. וכאן אחזור לעיניין בו פתחתי – “מינויים פוליטים”: אנוכי, סקרנית מטבעי הצצתי בכרטיסו של “הכתם” ונוכחתי לדעת כי הלה תושב ירושלים. זה אמנם נסיבתי, אך אני *מניחה* כי הוא מקורב בצורה זו או אחרת לאש”ט, אשר נראה כי בכלל הפך את “עלה ירוק” למפלגה של ירושלמיים ולא של כלל המדינה, כי חלילה לו חיפאים שינסו להרים בעירם אירועי “יום מריחואנה”. מעבר לכך מקצועו של הדובר בחיים האמיתיים, הוא רתך. אז מה לזה ולדוברות? למי הפיתרונים? עוד נקודה שמעלה את הקשר הנסיבתי למינוי פוליטי בלתי הולם.
כבר טחנתי מספיק את הפגיעה והנזק לאנשים ירוקים בכלל וללגליזציה בפרט, שגורמת מפלגת עלה ירוק בהתנהלותם הבלתי תיקנה, ולכן נעבור להגיגים נוספים של הדובר המהולל:
תהיות:
“עוד מסמך הזוי מהרשות (למה קוראים לה רשות אם היא אוסרת?)”

בעיות זיכרון ואוצר מילים נרחב, וכו’:
“הם לא צריכים לשלם עליו מסים, ביטוח לאומי וכו’ כמו גם חישובים לדמי אבטלה וכו’.”
“בהודעתי הקודמת (מחקר וריכוז פעילויות או משהו כזה)”
לפעל פעילולים:
“לא צריך לדקדק דיקדוקי עניות ולפלות פרעושים אקלקטיים.”
הזיות:
“עלה ירוק מעוניינת לשנות המון דברים … אבל קודם כל – לשנות את הפוליטיקה. ובזה כוחה.”
בשביל לעשות את זה צריך קודם כל לשנות הרבה דברים בתוך המפלגה, והדבר הראשון הוא לעודד את הפיכתה ממפלגת אינטרנט ונייר ממשלתי לתנועה
דה-ז’ה-וו:
“צריך להדגיש שבבחירות הבאות נכנסים לכנסת כדי לעשות שם בלאגן”
“במקום לדבר על מה צריך להיות בראש מעייני המפלגה צריך להתחיל לעשות”

ולסיום סיומת – הדובר מסכם את פעילות המפלגה:
“ממרץ ועד היום היה
יומריחואנה, (הכושל [ה.צ])
עלון ירוק, (מזעזע עיצובית ובלתי ניתן לקריאה [ה.צ])
כנס הג’וינט הישראלי-ערבי, (בלי הערבי [ה.צ])
ועידה באיחוד האירופי, (אוי לבושה [ה.צ])…”

Facebook Comments

עלינו הגר