קׂשֶה מַצָב

אמש, בשבע וקצת פצח אנסי במסיבת עיתונאים.
גם כן מסיבה- נאום כאורך הגלות, ללא מענה על שאלות העיתונאים. מה הסיבה למסיבה? הרטרו והירידה.
הנשיא ה-8 מתנהג כמו ילד בן 4 : מאשים את התקשורת, בז למשטרה ומשתנקר על היועץ המשפטי. שום מערכון של ארץ נהדרת לא היה יכול להשתוות לאותן דקות ארוכות בהם שטח הנשיא את אשר על ליבו. רחמיי העמוקים והכנים למתמללים.
מהראשונים שזכו לקיטונות של שופכין מפי הקצב היו ערוץ 2 אותם ייצג בחן רב גדי סוקניק, שנשטף בהאשמות שווא בווליום גבוה. אחר כך טינף הנשיא על העיתונאים שלא חקרו כלל את העניין, ועל כך שאבוי- לא שאלו לתגובתו של הנאשם. עוד התבכיין והוסיף כי את הראיון הבלעדי עימו ביטל ערוץ 10 2 עבור ראיון עם איזה מוחמד אחד דחלאן. פה כבר תהיתי היכן הכינורות ולאן נעלמו מנגבי הדמעות. ואז הפתיע הנשיא וירד למצולות- התקשורת מתנקמת בו על כך שלפני שש שנים הוא נבחר לתפקיד. שומרי טינה שכומתכם! תקשורת רעה. שש שנים אתם מתכננים ושוקדים על מנה אחת אפיים והתיזמון המושלם.

JRL112_wh.jpg
אשם באשמתו (צילום: איי.פי)

אחר כך הגיע פרק בנאומו בסגנון הסידרה “עמוק באדמה”- הבה נזכירה את רצח רבין ואו אז נרכוש את רחמנותו של עם ישראל, ממקום שיותר נמוך מים המלח. לא אתפלא אם את נאומו החוצב כתב אולמרט כספין נוסף המכסה על בושותיו שלו עצמו.
בזיון, היא מילה דלה לעומת מה שחש כמעט כל צופה לנוכח נשיא מדינתו המתלהם. ברוך השם שלא קיבל התקף לב מרוב התרגשות וחנק (עד כמעט דמעות), תוך כדי הנאום, שיזכר לדראון עולם.
אוי לבושה, והיא ההרגשה, הכי קשה, לאזרח כלפי גוף ציבורי. במיוחד כאשר מדובר בתפקיד של כבוד וייצוג פני המדינה. לא די במחדלי המלחמה?
הטונציה בה התנהל הנשיא בנאומו, מצמוציו הבילתי פוסקים והתנפלותו על האומה- כאילו הוא הצדיק בסדום ורק הריצפה הייתה עקומה, הם איך לומר- מסגירים את הקצב שעל ראשו בוער הכובעון. מי מאמין לך, כבוד הנשיא, מר משה קצב? אפילו אישתך ברעד שפתיים ופנים נפחות ואדומות נראית כמי שהטמיעה היטב כי דבריך הם הבלים. מה נותר לה, מלבד לנסות ולהגן על כבודה בכסות ההגנה עליך?
בצדקתו הוא נשבע, באמת שלו הוא מאמין, ואשרי המאזין שזכה לחוות החלחלה בשידור חי ולא הבין- החוק מאפשר לו לא להתפטר? כן: כאן החוק, ושם השמוק.
______________________________________________________________________

רחביה ברמן – זה האיש קצב, לא שלא ידענו

דן גולדנבלט (מתארח בבלוג של ערן ורד)- נשיא המדינה אוחז בקרנות מזבח הנשיאות בחסותם של הח“כים הבאים
אטילה שומפלבי- הגידו כן לזקן
______________________________________________________________________
ותודה לאבא על הכותרת לפוסט 🙂

Facebook Comments

עלינו הגר